19 Mayıs 2011 Perşembe

TÜRK SAVUNMA SANAYİ ÜRÜNLERİ

Türkiye'de Savunma Sanayi alanında güzel şeyler oluyor. Gelecekte muhtemelen Türk Savunma Sanayi ürünleri arasına girecek yerli platformlardan; AKYA AĞIR TORPİDOLAR, ATMACA GEMİSAVAR FÜZELERİ, CİRİT HAVADAN KARAYA GÜDÜMLÜ FÜZELERİ, ORTA MEZİLLİ FÜZE KALKANI PROJELERİ, KENDİ SAVAŞ JETİNİ ÜRETME, ALTAY TANKI, ANKA-B, JNG-90 KESKİN NİŞANCI TÜFEĞİ, MEHMETÇİK-1 PİYADE TÜFEĞİ ve daha birçok proje artık bir zaruri ihtiyaç haline geldi. Şükür ki Milli Savunma Bakanlığımız bunun 40 yıldır farkında.

Tabi ki bu projelerin üzerinde aşırı durulması gerekenleri, az durulması gerekenleri var. Tabiki şimdi hemen az durulması gerekenlerimi olur diyenleriniz olacaktır. Malesef var. Üzerinde az durulması gereken projelerden bazıları ve nedenlerini anlatmaya çalışacağım.

TÜRK SAVUNMA SANAYİ ÜRÜNÜ - AKYA (533mm) AĞIR TORPİDO

Bu proje gerekli bir proje. Nihayetinde olmazsa olmaz Kore ile ortaklaşa giriştiğimiz bu proje Türkiye'yi dünyanın hatırı sayılır uzun mezilli ve ağır torpido üreticisi ve geliştiricisi bir ülke sınıfına sokacak. Ancak bu projenin ağırlık verilmesi gereken tarafı ise artık dünyada 35knot (1 Knot = 1,85km) hızlara ulaşan torpidoların yerini, saatte 250 ila 300 knot a ulaşabilen torpidolar almaya başladı. Bu tip torpidolar halen ABD, Rusya, ve İran deniz kuvvetlerinde kullanılmaktadır. Bu projede acilen ağırlık verilmesi gereken kazanımların başında hız konusu gelmektedir. Bu sistemin 250 ila 300 knot sürate ulaşılabilenleri yapılırsa çok daha fazla heyecan verici olacaktır. Benim işim Tübitak - ArMerKom ve Roketsan görevlilerine görevini hatırlatmak değil. Nasıl bu süratlere ulaşabilen torpido oluyo diyebilirsiniz. Bunu Tübitak - ArMerKom ve Roketsan yetkilileri daha iyi biliyor. Sistemin işleyişi denizin altında hava kabarcıkları oluşturmak ve bu hava kabarcıklarının içinden torpidonun gitmesini sağlamak. Sistem çok basit ama işleyişini yetkililer daha iyi bilir. Normal torpidolarda istediğiniz kadar güçlü motorlar koyun aynı oranda su  yoğunluğundan dolayı torpidoya basınç uyguluyor ve belli bir süratin üzerine çıkmasına izin vermiyordu. Torpido en fazla 40 knot hıza ulaşabiliyor veyamekanizmaya uygulanan basınçtan ötürü patlıyordu. Bu fikri ilk ABD li bir bilim adamı ortaya attı ve sonuç inanılmaz dahice bir başarı oldu. Suyun yoğunluğunu kırmayı başarmış ve saatte yaklaşık 350km hıza ulaşabilen bir torpidoyu üretebilmişlerdi. Tabiki AKYA sınıfı ağır torpidodadaki güdüm, motor, tasarım ve imalat deneyimi küçümsenemez. Ancak eşzamanlı bir biçimde hız konusuna ağırlık verilmeli.

Gelişmiş torpido üretebilen ülkeler arasına İranı koydum çünkü İran yapabiliyor. Elinde seri ürettiği saatte yaklaşık 480km hıza çıkan uzun mezilli gelişmiş torpidoları var. Hatta bu konuda ABDli bir generalin "İran savaş başladığı ilk 10 dakikanın içinde 11 büyük savaş gemisi filomuzu yok edebilecek güçte" demeside ayriyetten var olduğunun en büyük kanıtı.

TÜRK SAVUNMA SANAYİ ÜRÜNLERİ - GELECEĞİN TÜRK SAVAŞ EĞİTİM JETİ ve TÜRK SAVAŞ UÇAĞIBu alandada Türkiye bu savunma sanayi ürününü insanlı yapmak niyetinde. Aksine Türkiye'nin Savaş uçağı üretme bilgi, teknoloji ve kabiliyeti var artık fazla bir kazanım sahibi olmasını beklemiyorum açıkcası. Bugün isterse istediği şekildeki savaş uçağının tasarım ve üretimini yapabilir. Bu projede gerçekten çok güzel bir seviyedeyiz. Bunu Türk Hava Kuvvetlerimizin Işık ve Şimşek projelerinde TAI, ASELSAN, MİKES, TEI gibi kurumlarımız ispatladı. Bu konudada ağırlık verilmesi gereken en önemli proje İzmirdeki Pratt ortaklığıyla yapılacak jet motoruna bakılmaksızın kendi milli tasarımımız olan jet motorunu üretmek ve geliştirmek olmalı. Bununla beraber artık İngiltere ve ABD İnsansız Hayalet Ağır Bombardıman Jetleri üretmektedir. Bizlerde bu prjeyi eşzamanlı bir şekilde İnsansız, Hayalet bir jet savaş uçağı olacak şekilde geliştirmeye çalışırsak ekstradan fazla bir enerji ve zaman kaybı yaşamamış oluruz.

Bu arada bir haber sitesinde ve daha sonra gazetelerde okuduğum (haber doğruluğunu teyid ettiğim) Hava Kuvvetleri Komutanımızın bir açıklaması vardı. Bende cidden karın ağrısı yapmıştı. (Haberi okuduğum sitede de seviyeli bir şekilde ama ağır eleştriler yöneltmekte gecikmedim.) Haber de aynen şöyle deniliyordu Hava Kuvvetleri Komutanımızın ağzından "Türkiye 2040 yılında kendi İnsanlı Jet savaş uçağını üretebilecek". Buradan o habere mütakiben halen soruyorum. Genel bir askeri deyim vardır. Sivil birisi denize baktığı zaman maviyi, asker denize baktığı zaman derini görür diye. Acaba siz gerçekten derini görebiliyormusunuz Sn. Hasan AKSAY. Gerçekten 2040 yılında insanlı jet savaş uçaklarıylamı muharebe yapılacak sanıyosunuz. ABD ve İNGİLTERE'nin bugünden  İnsansız Hayalet ve Jet ünvanları bir arada olan Ağır Bombardıman Jetleri (Nükleer silah taşıyabilen) varken siz nasıl böyle bir açıklamada bulundunuz düşündükçe kafayı yiyorum. Bu konudaki en yetkili insanın ağzından böyle bir laf çıkması gerçekten haddinden fazla komik ve sinir bozucu. Sinir bozucu çünkü bulunduğu mevkiyi bu kadar aşşağılayıcı, küçük düşürücü bir laf söyleyemezdi bir insan. Heralde yüzyılın esprisi buydu.


İngiliz ve ABD nin İnsansız, Jet, Hayalet Bombardıman uçakları haberleri ve resimleri.

İngiliz İnsansız uçak haberi

http://www.turkishjournal.com/i.php?newsid=7640

ABD insansıız uçak haberi
http://forum.donanimhaber.com/m_46600254/tm.htm



İngilizlerin Jet, Hayalet, İnsansız Ağır Bombardıman Uçağı - TARANİS

ABD İnsansız, Jet, Hayalet ve Ağır Bombardıman Uçağı Özellikleri X-47B - Özellikleri


ABD İnsansız, Jet, Hayalet ve Ağır Bombardıman Uçağı X-47B


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder