11 Mayıs 2011 Çarşamba

TÜRK İNSANSIZ HAVA ARACI ANKA'NIN ÖNÜMÜ KESİLİYOR.

TÜRK İNSANSIZ HAVA ARACI ANKA'NIN ÖNÜ KESİLMEK İSTENİYOR MU?
Avrupa ve dünyanın en büyük insansız hava aracı olarak biline talarion male projeye ekonomik sıkıntı çektiği için TAI da ortak demiş ve bir ön anlaşma imzalanmış. Bu neyi gösteriyor. ANKA'ya el sallayın. Tarihe geçecek İlk, tek ve son Türk İnsansız Hava Aracı olarak. Tıpkı devrim otomobilleri gibi. Talarion insansız hava aracını bu kadar yol katetmişken TAI ANKA ile neden tamamen Türkiye'ye verilmiyor bu proje. Talarion neki? Kimse kusura bakmasın bu yolda ya teksiniz yada yoksunuz. İran gibi teneke üretelim ama biz üretelim. Hala neden bu konularda ortak arayışlarına gidiliyor. Bunun sonunu düşünebileniniz varmı? Kompanentleri, parçaları Avrupa'dan gelen bir yeni nesil ANKA. Gazetelerde de boy boy yüzde yüz dünyanın en gelişmiş İnsansız hava aracını ürettik diye. Tam teşekküllü süper bi montaj hattı. Mühendislerimizin elinde kağıt kalem alın çizin. İç parçaları böyle olacak derler. Bizimkilerde çizmeye başlarlar. Tamer KARADAĞLI gibi erkeksimi çizsek; Zeki MÜREN gibi zarif bi yapıdamı çizsek diye. Eğer Bu haber sadece üretim faliyetlerine katılma konusunda ise amenna ki hiçde öyle görünmüyor. Öyle görünse bile öyle olmayacak. Talarion kazığı Türkiye'ye hayırlı uğurlu olsun. Kimse böyle olmayacak demesin. Alcatel - Teletaş ta çalışmış biriyim. Özelleştirmenin, ortak üretimin, Avrupa desteğinin, Avrupa katkısının nasıl bir şey oldunu iyi bilirim.  Teletaş devletteyken Ankesörlü Telefonların boyası, etiketi, vidası, vida pulu yerli idi. Alcatelle ortaklık kurulduktan sonra vida pulları bile Belçikadan gelmeye başlamıştı. Etiketler Hollanda dan.Çoğu parça kompanent  Fransadan geliyordu. Bizse tam teşekküllü bir montaj hattı kurmuştuk. Orda mantaj yapıyorduk. Şimdiki Akıllı kartlar kullanan telefonlar bizim zamanımızda yüzde yüz yerli üretilmişti (sözde). Öyle tanıtılmıştı. O telefonların modelide D4 ankesörlü telefonlardı. Ondan öncekiler D3 yani manyetik şeritli kartlar kullanan telefonlardı. Allah'tan Türk telekom özelleştirildi. Şimdi Türk Telekomun yeni sahibi anlaşmayı devam ettiriyormudur bilemem Alcatelle. Bide öyle garip bi olayki Devletle Alcatel arasında yapılan anlaşma üretilen hiçbir telefon başka hiçbir firmada tamir göremez, parçası değiştirilemez. Yani ne dersem o. Piyasada istediği gibi at koşturuyordu Alcatel piyasada. Yeni ismi ise ANEL. Hani şu Türkiye'de yüzde yüz yerli cep telefonu üretecez diyen şirket. Philips, Alcatel cep telefonlarıda yüzde yüz yerli malı diye tanıtılıyordu o zamanlar bilmem kaçınız hatırlıyosunuz olayları. Tamamen parçaları Almanyadan gelen Philips cep telefonları ve tamamen parçaları Fransadan gelen Alcatel cep telefonları bir anda yüzde yüz yerli oluyordu. Yerli oldumu bizim insanımızda farklı bakardı tabi dandik aletlere. Bu işin önü kesilsin Talarion ile anlaşma fesedilsin. ANKA peşkeş çekilmesin. Kimsenin Talarion a ihtiyacı yok. Üretilecekse teneke olsun bu ülkede üretilsin, geliştirilsin. Kesinlikle garantisini verebilirimki ilerleyen zamanlarda Talarion parçaları kullanan ANKA lar yüzde yüz yerli diye çıkar piyasaya.

BEN BURDAN SÖYLÜYORUM ANKA PEŞKEŞ ÇEKİLİYOR. BAŞKA BİR YERDE BAŞKA BİR ŞEHİRDE ÜRETİLSİN TALARİON PARÇALARI VE KESİNLİKLE BİR TANE BİLE ALINMASIN BU ÜLKEYE BU KONUDA KİMSE KUSURA BAKMASIN MİLLİYETÇİYİM. HEMDE AŞIRI. KALDIKİ DAHA DÜN AIRBUS UÇAKLARI AMERİKADAN VETO YEDİ. VETONUN SEBEBİ BOEING YERLİ YOLCU UÇAKLARININ ÖNÜNÜN KESİLMESİNDEN DOLAYI. AYIKIN ARTIK. ADAMLAR SÇMÜRMEYE GELDİMİ TÜRKİYE'Yİ AVRUPA ÜLKESİSİNİZ DİYOLAR. BU İKİYÜZLÜLER BİZE AVRUPA KAPISINDA KÜFREDEN. İŞ ÇIKAR OLDUMU AVRUPA BİRLİĞİ TÜRKİYE'SİZ YAPAMAZMIŞ. GENİŞ KAPSAMLI BOYKOT YAPILSIN. HER SİTE BLOG SAHİBİ BU TİP HABERLERİ SİTELERİNDE YAYINLASINLA BU TİP ENAYİLİKLERİN ÖNÜNE GEÇİLMESİNE YARDIMCI OLMUŞ OLURLAR. ANKA MI PEŞKEŞ ÇEKMEYİN.

www.savunmasanayi.net te okuduğum haberin birebir orjinali aşağıdaki gibidir.
TAI ile EADS Deutscland GmbH ‘ın bağlı ortaklığı Cassidian arasında yeni nesil İnsansız Hava Aracı Talarion programında endüstriyel partner olmak için işbirliği yapmaya yönelik bir ön protokol imzalandı.



Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar ve Alman Savunma Bakan Vekili Thomas Kossendey ‘in katıldığı törenle imzalanan anlaşma Avrupa’da müştereken yürütülen yeni nesil bir Orta İrtifa Uzun Dayanımlı İnsansız Hava Aracı programı olan Talarion İnsansız Hava Aracı Sistemi için TAI’yi de ortak haline getirdi. Fransa, Almanya ve İspanya tarafından ortak yürütülen keşif ve gözlem uçağı olarak görev yapacak Talarion, TAI’nin de katkısıyla ağ merkezli harp kabiliyetlerine sahip modüler bir tasarıma sahip olacak.
 
Cassidian’ın İnsansız Hava Aracı Sistemleri departmanı başkanı Nicolas Chamussy ise, sözleşme töreninden sonra yaptığı konuşmada bugün bütün büyük Avrupa devletlerinin Orta İrtifa Uzun Dayanımlı (MALE) İHA’lar kullandığını ancak bu araçların nasıl ve ne zaman yenileneceğinin önemli bir soru işareti olduğu söyledi. TAI’yle birlikte çalışmanın uzun vadede projeyi bir Avrupa Birliği ortak projesi haline dönüştürme yolunda önemli katkılar sağlayacağını belirten Chamussy, TAI’nin entegre sistemler konusunda çok iyi olduğunu, TAI’nin kabiliyetleriyle kendi ihtiyaçlarını çok iyi örtüştüğünü de ilave etti.
 


TÜRKİYE İLGİ GÖSTERMİŞTİ EADS yöneticilerinden Stefan Zoller, 2010 yılı Haziran ayında yaptığı bir açıklamada Türkiye‘nin, Avrupa’nın insansız hava aracı (İHA) projesi Talarion ile ilgilendiği bildirmiş, Talarion projesinin önemli bir hava savunma projesi olduğunu belirterek, Türkiye‘nin de bu projeye ilgi gösterdiğini, ancak sipariş konusunda bir tarih vermediğini kaydetmişti.

Projenin finansman sıkıntısı çektiği bir dönemde yapılan bu açıklamada Almanya, Fransa ile İspanya’nın siparişlerini kesinleştirmese bile EADS‘nin, ülkeler taahhütlerini yerine getirene kadar finansmanı kendisinin üstleneceğini söyleyerek, Talarion projesini devam ettirmekteki kararlılıklarını göstermişti.

28 metrelik kanat açıklığı ile ”dev insansız hava aracı” olarak tanımlanan gelişmiş gözlem ve keşif kabiliyetli İHA’nın toplam geliştirme maliyetinin 1,5 milyar Avro’yu bulacağı tahmin ediliyor. 2013 yılında ilk test uçuşunu yapması, 2016 yılında teslime hazır hale gelmesi beklenen bu uçak için yeni açıklanan tarihler, takvimin bir yıl kadar ertelendiğini gösteriyor.

Entegrasyon ve modernizasyon konusunda son başarıları ile kabiliyetlerini ispatlamış olan TAI’nin Cassidian ile partner olmak üzere protokol imzalaması, TAI’nin müşterek bir Avrupa programına daha dahil olarak küresel pazardaki etkin konumunu perçinledi. Kara, hava ve denizde küresel güvenlik çözüm ve sistemleri üreticisi olan Cassidian, EADS’nin bir alt şirketi olarak olsa da 28 bin çalışanı, ve 2010 yılında yaptığı 5,9 milyar avro cirosuyla EADS’nin cirosu ve faaliyetleri arasında önemli bir payın sahibi.

Talarion İnsansız Hava Aracı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder