6 Mart 2011 Pazar

İNSANSIZ HAVA ARACI ANKA

ANKA'NIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) ANKA'nın, 17 metre kanat açıklığı, bin 600 kg kalkış ağırlığıyla, kendi sınıfının en üst kapasiteli uçakları arasında yer aldığını söyledi.


ANKA'nın hangardan çıkartılması nedeniyle TUSAŞ'ın Akıncı'daki tesislerinde yapılan törende konuşan Dörtkaşlı, uçağın teknik özelliklerini anlattı. 7 bine yakın parçadan oluşan ve büyük oranda karbon kompozit malzemeden yapılan uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildiğini belirten Dörtkaşlı, 155 beygirlik bir dizel motora sahip olduğunu ve 24 saat hava kalma kapasitesinin bulunduğunu anlattı.


Dörtkaşlı, ANKA'nın, 200 kg faydalı yük kapasitesi ile aynı sınıftaki rakiplerinden daha büyük olduğunu da vurguladı.


ANKA'nın taşınabilirliğinin de kolay olduğunun altını çizen Dörtkaşlı, C-130 nakliye uçaklarıyla istenilen yere nakledilebildiğini ifade etti.


Muharrem Dörtkaşlı, projenin yüzde 40'lık bir bölümünün milli sanayiye yaptırıldığı, ayrıca yaklaşık yüzde 20'lik bir kısmın da malzeme alımlarına ayrıldığını söyledi.

MİTOLOJİDEKİ ANKA KUŞU'NDAN ESİNLENİLDİ
Efsaneye göre, bütün kuşların şahı olup, Kaf dağında yaşadığına inanılan Anka kuşu, bilge ağacında yaşar, ölümsüzdür ve bu nedenle tüm zamanların bilgisine sahiptir.


Bu nedenle, TİHA'ya da özgürlüğün, güç ve bilgeliğin sembolü olan Anka kuşunun ismi verildi. ANKA, kanatlarıyla da efsanelerde resmedilen Anka kuşuna benziyor.


ANKA'nın sağ tarafında, Kemal Atatürk imzası bulunuyor.


TİHA ilk olarak, 23 bin fite çıkıp 18 saat havada kalacak. Daha sonra 30 bine çıkıp 24 saat kalacak. 17 metre kanat açıklığı, 9 metre boyu, 1,70 metre yüksekliği bulunan uçak, gündüz ve gece keşif, gözetleme ve hedef tespiti yeteneklerine sahip.


Otomatik kalkış ve iniş kabiliyetine sahip olan uçağın, karıştırma korumalı 200 km'lik bir menzil veri linki bulunuyor.


Uçak, çekerek kaydettiği verileri yer istasyonuna gönderiyor ve bu çerçevede, keşif, gözetleme ile görüntü istihbaratının yanısıra, haberleşme ve elektronik harp imkanı sağlıyor.


Operatif İHA sınıfından bulunan ANKA'nın görev bilgisayarı ASELSAN tarafından yapıldı.


Bu yıl içinde testleri devam edecek olan ANKA'ya gelecek yıl gece görüş kamerası takılacak.


ANKA'ya, 2012 yılında da bulutların ardından görüş sağlayabilecek radar sistemi monte edilecek.


Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) 10 uçak siparişi alan TUSAŞ, 2012 yılı sonunda ya da en geç 2013 yılında TSK'ya teslim edilecek.


Not : Anka Heronlarla kıyaslandığında Heron 48 saat havada kalabiliyor. Anka 24 saat havada kalabiliyor. Ama hız olarak ANKA 2 kat daha hızlı. Yani Heronun 48 saatte aldığı yolu Anka 24 saatte alabiliyor. Bir diğer önemli özellik ise anka herondan çok daha fazla faydalı yük taşıma kapasitesine sahip yaklaşık 290 KG daha fazla faydalı yük taşıyabiliyor. Bu şu demek oluyor. İlerleyen zamanlarda ANKA 8 adetten fazla Yerli yapım CİRİT tanksavar füzesi taşıyabilecek. Yani silahlı bi insansız hava aracına dönüştürülmek istendiğinde faydalı yükün faydasını görecez. :D   Son olarak kışın heronun kameraları 3 saat buz çözücülü olduğu için 48 saat uçsa bile kışın 3 saat hizmet verebilecek :D Bu oran Anka da 24 saatten fazla :D Kapak olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder